CA březen 2018: JARO - příroda se probouzí

Publikováno: 15. 1. 2020

 

Naše březnová CA na téma "JARO - příroda se probouzí" byla tato:

  • c. POKUSŮ a OBJEVŮ 1: Pokus hledající odpověď na výzkumnou otázku "Jak rostliny pijí? Co se za čas stane s květinou ve zkumavce s barvivem?"

  • c. POKUSŮ a OBJEVŮ 2: Pokus hledající odpověď na výzkumnou otázku "Potřebují rostliny světlo? Co se za čas stane se semeny v zakrytém květináči?"

  • c. ATELIÉR: Společná tvorba postavy JARA na velký formát (do soutěže ŠD).

  • c. MATEMATIKY: Nakupujeme jarní květiny - práce s papírovými mincemi, rozmístění záhonků na zahradě - parketování, sčítací trojúhelníky - tulipány.

  • c. ČTENÍ a PSANÍ: Doplňování názvů květin, obrázkové čtení o JARU - Co jsme se dozvěděli?, Čteme s prorozuměním - dovednost: posloupnost - Co se stalo nejdříve, co pak, nakonec?

V těchto CA jsme poprvé zkoušeli BOV (badatelsky orientovanou výuku) - protože se naše škola do Projektu BOV nadávno zapojila.

Provedli jsme tedy dva pokusy - jeden už máme dokončený. U druhého pozorujeme, co se děje se semeny na vatě a čekáme, co se bude dít se semeny v hlíně.

Děti spolupracovaly, musely se dohodnout, rozdělit si práci, pomáhat si, řešily nastalé konflikty, problémové úlohy, střídaly se v plnění úkolů.

Odvedly velký kus práce.

V reflexním kruhu pak hovořily o tom, co se jim dařilo v matematice a co jim uvízlo v hlavě o Jaru.

Díky všem dospělým pomocníkům!