CA duben 2018: Den Země

Publikováno: 15. 1. 2020

Dubnová CA jsem připravovala společně s paní učitelkou Katkou Škořepovou.

Společně jsme vymyslely téma, jednotlivá CA i jejich náplň - tady jsou:

  • c. VZDUCH: Práce s textem, rozvoj čten. dovednosti: Určení hlavní myšlenky a odlišení detailů v básni o větru, pak pokus: Vážení vzduchu, nakonec tvorba vlastní básně o vzduchu met. pětilístku

  • c. VODA: Práce s textem rozvoj čten. dovednosti: Posloupnost, pak společné vytváření obrazů z bublin dle daného postupu práce, ochranné pomůcky, úklid po práci

  • c. OHEŇ: 3 pokusy se svíčkami, před druhým pokusem tvorba domněnek, ověřování hypotéz, zápis/nákres po pokusech

  • c. ZEMĚ/PŮDA: Práce na zahradě/v okolí školy – hledání a třídění, co do půdy patří, co nepatří, ochranné pomůcky, pracovní nářadí, bezpečnost

Nakonec jsme do bublinových obrazů vlepili přání pro naši planetu Zemi, která děti vymyslely a napsaly k příležitosti jejího svátku - Dne Země.

V pátek děti zažily program "Den Země" v Kbelském ekocentru Prales jako završení našeho týdenního projektu.

 

V těchto CA jsme opět vyzkoušeli BOV (badatelsky orientovanou výuku) - tentokrát při pokusech s ohněm. Většina dětí dokázala po shlédnutí prvního pokusu správně určit, co se stane v pokusu druhém - jejich doměnka se často potvrdila.

Úplně poprvé jsme na práci v CA spojili síli se spolužáky z jiné třídy - z 2. D.

Věřím, že si děti odnášejí - kromě zážitků a nových poznatků z pokusů s ohněm, vzduchem a vodou a ze zkoumání půdy i příjemnou zkušenost spolupráce se staršími spolužáky.

Mnoho dětí na konci v reflexním kruhu mluvilo o tom, že se jim spolupracovalo dobře a že se třeba i skamarádili.

Můžete se podívat, jak jsme pracovali: