Aktuality


Distanční výuka tělesné výchovy

Distanční výuka tělesné výchovy

Ač by se zdálo, že tělesnou výchovu nelze vyučovat na dálku, naši tělocvikáři se maximálně snaží být s dětmi v kontaktu, dávat jim úkoly z tělesné výchovy a podporovat je v pohybové aktivitě, aby jen neseděli u počítače, ale zkusili se hýbat.    Jedním z úkolů, které dostaly některé třídy, bylo, aby žáci podle vzoru natočili pohybový cvik zvaný SEMAFOR a poslali ho zpět ke kontrole. Není to jednoduchý prvek, jak by se na první pohled zdálo; jedna paže je vždy o jednu dobu pozadu (viz video SEMAFOR). Všichni, kdo úkol odevzdali postoupili do 2. levelu distanční výuky tělesné výchovy a měli možnost natočit na oplátku úkol panu učiteli, který se poctivě snažil, aby všechna zadání správně splnil.    Zda se mu to povedlo můžete posoudit na přiloženém videu.   autor textu a videa: Dušan Hrazdíra

28. říjen | Den vzniku samostatného československého státu

28. říjen | Den vzniku samostatného československého státu

KONEC VÁLKY K ukončení války pomohl vstup Spojených států amerických do bojů na straně Velké Británie a Francie. Armády Rakousko-Uherska a Německa spolu se svými spojenci nestačily odrážet útoky posílených vojsk západních spojenců. 1. světová válka skončila v listopadu 1918 porážkou Rakousko-Uherska a Německa. Po skončení války se začalo Rakousko-Uhersko rozpadat. Západní spojenci (Velká Británie, Francie a Spojené státy americké) už v průběhu léta 1918 vyslovili souhlas s rozpadem Rakousko-Uherska. Podobně i čeští politici doma začali usilovat o osamostatnění českých zemí. Profesor Masaryk se dohodl v USA se zástupci Slováků, kteří žili v Americe, na vytvoření společného států Čechů a Slováků. Cesta k samostatnosti byla volná.

Obědy při distančním vzdělávání

Obědy při distančním vzdělávání

Kdy strávník má a nemá nárok na dotovanou stravu Podle převažujícího názoru je podmínka „pobytu ve škole“ a tedy nároku na dotované jídlo splněna i při účasti na výchovně-vzdělávacím procesu školy či školského zařízení. Nejde jen o fyzickou přítomnost žáka ve vyučování nebo v budově školy. Výchovně-vzdělávací proces školy zahrnuje různorodé aktivity a může také probíhat mimo školní budovu. Účastní-li se jich žák, účastní se vzdělávacího procesu a má tudíž právo účastnit se školního stravování.