Informace ředitele o konceptu distančního vzdělávání na ZŠ Kbely
Již 14 dnů škola vede výuku distančním způsobem. My jsme byli zpočátku nadšeni on-line výukou a chtěli jsme tento způsob výuky prosadit jednotnou cestou. Ovšem učení on-line není často dobře realizovatelné a to jak ze strany školy, tak ze strany rodin žáků. Příklad – matematikář na 2. stupni učí více jak 150 dětí z různých ročníků. Rodiny mají více dětí a jen jeden počítač, který navíc rodiče často potřebují pro svou práci. Proto jsme upustili od plošného zavádění on-line výuky, ale podporujeme učitele v tom, aby si našli svou cestu, která bude přijatelná pro ně i jejich žáky. To ovšem neznamená, že by škola rezignovala na výuku a omezila se pouze na zadávání úkolů a práci s učebnicemi. Učitelé, kteří neučí on-line (neboť někteří učitelé této možnosti využívají), při výkladu nové látky přikládají odkazy na výuková videa, ověřené prezentace a další výukové materiály. Všechny zmíněné zdroje jim byly doporučeny vedením školy, popř. jinými kolegy.