NA CESTĚ K CÍLI aneb co jsem se na 1. stupni naučil

Publikováno: 29. 1. 2021

Třídní projekt 5. C bude realizován ve II. pololetí školního roku 2020/21 | období 1. 2. 2021 do 25. 6. 2021.

 

NOVĚ ZAŘAZENO DO VÝUKY

LAPBOOK využívá znalosti některých základních principů, postupů a metod, které jsou pro rozvoj porozumění klíčové. Jedná se zejména o vědomé postupy porozumění, tedy čtenářské strategie, posléze také metody kritického myšlení, zejména model E – U – R (evokace – uvědomění – reflexe).

IT KROUŽEK

Od pondělí 1. února 2021 je pro žáky třídy 5.C realizován IT kroužek, ve kterém se budeme učit programování I. st., ale také tvořit online prezentace, webové stránky, fotoknihy, Sway fotoprezentace, střihat a upravovat fotografie i videa ..

PŘÍPRAVA NA GYMNÁZIA Z ČESKÉHO JAZYKA A MATEMATIKY

Dvě hodiny týdně budou určeny přednostně žákům, kteří se zúčastní přijímacích zkoušek na víceletá gymnázia. Konkrétní dny a časy budou stanoveny v týdnu od 1. 2. 2021.

 

Lapbook má mnoho výhod, zejména rozvíjí porozumění, dále motivuje k učení, je vhodný pro jakoukoli věkovou kategorii, rozvíjí paměťučí v souvislostechpodporuje vizuální i kinestetický typ učenípomáhá dětem s poruchami učenírozvíjí dovednost prezentace, je přenositelný, mohu se k němu vrátit, doplňovat o pracovní listy, informace od pedagogů, učit se z něho, rozvíjí jemnou motorikukombinuje logiku s kreativitou, a mnoho dalšího.

Cílem je vytvořit si vlastní knihu plnou znalostí, vědomostí, přehledu dovedností a dílčích výstupů, které si odneseme z 5. ročníků.

Po nezadržitelně se blížícím přechodu žáků z I. na II. stupeň základních škol nebo víceletá gymnázia, si tak budou moci kdykoliv připomenout, co vše se naučili a nic je jen tak nezaskočí.

Žáci se při práci s lapbookem učí spolupráci, vyhledávají a třídí informace, učí se pracovat se zdroji informací, učí se pracovat s textem, rozvíjí kritické myšlení, používají čtenářské strategie a v neposlední řadě může to být zábavnější učení.

V nejbližší době nás čekají tato témata:

  1. Vyjmenovaná slova ve větách
  2. Vyjmenovaná slova LB
  3. Stavba slova - určování kořene LB
  4. Slovní druhy - přehledy, pracovní listy, aktivity LB
  5. Vzory podstatných jmen LB
  6. Skloňování číslovek, podstatných a přídavných jmen
  7. Literární žánry
  8. Čtenářské karty
  9. Shoda podmětu s přísudkem
  10. Pádové otázky LB
  11. Kořen slov LB
  12. Předpony s-/z-
  13. Přehledy učiva českého jazyka na 1. stupni ZŠ - kompletní sada (průběžně)
  14. Písemné dělení dvojciferným číslem
  15. Desetinná čísla
  16. Geometrie LB
  17. Převody jednotek
  18. Zlomky
  19. Kostra
  20. Orgány
  21. Horniny a nerosty
  22. Česká republika
  23. Kraje ČR
  24. Časové osy - české dějiny
  25. Velkomoravská říše
  26. Dějiny českých zemí 1 - od Keltů k Velké Moravě

Nejdůležitější je v nadcházejícím II. pololetí si nenásilnou formou osvojit/připomenout veškeré učivo a koncepčně vytvořit jeho přehled, do kterého budou moci žáci kdykoliv nahlédnout a říct si „No jasně, to jsme se učili – to umím.“