Aktuality


Důkaz místo slibu!

Důkaz místo slibu!

V každodenním spojení, s úsměvem a pilné jako včeličky. Žáci třídy 4. C se distančně vzdělávají, jako kdyby k uzavření škol v České republice nedošlo. Udržujeme tak kontakt a víme, jak se komu daří, kdo byl na operaci s kolenem, výletě na zámku Lednice, jaký dárek dostal k svátku nebo kdo si hrál neopatrně s pejskem. „Společnými silami a se vzájemnou podporou žáků, rodičů a učitelů se nám podařilo vytvořit tříhodinový učební blok, ve kterém probíhá distanční výuka každý všední den.“ Mezi předmětovými oblastmi dominují český jazyk a matematika. Pravidelně se však vyučuje také vlastivěda či přírodověda a nechybí ani finanční gramotnost, pracovní činnosti nebo výtvarná a dopravní výchova. Níže jsme pro představu všem připravili alespoň malý vzorek prací z distanční výuky našich žáků a pár fotografií.

Naše vlast DEMOKRATICKÝ STÁT - VIDEO prezentace žáka 4. C > Vojta Suchý

Naše vlast DEMOKRATICKÝ STÁT - VIDEO prezentace žáka 4. C > Vojta Suchý

Úrovně prezentací, kterých dosahují žáci 4. C jsou mnohdy obdobné těm v maturitních ročnících. Neuvěřitelné, co jsme se dokázali naučit na 1. stupni, kde nás mimochodem čeká ještě jeden rok. Státnická, vlastenecká a celkově velmi dobře sestavená video prezentace je propojená s audio záznamem a dokonce i hudební ukázkou symbolu České republiky. Gratuluji, Vojto! Stejně jako spolužáci, kteří již prezentovali, i ty si členem týmu, který drží  tzv. laťku vysoko.   NO A NYNÍ SE JIŽ POHODLNĚ USAĎTE A SEZNAMTE SE S DEMOKRACIÍ NAŠÍ VLASTI.

Kraje a krajská města - VIDEO prezentace žáka 4. C > Fíla Krušina

Kraje a krajská města - VIDEO prezentace žáka 4. C > Fíla Krušina

Vychutnejte si prezentaci v novém video dizajnu a posuďte sami, co jsme se vše naučili a jak jsou naši čtvrťáci šikovní :) Video prezentace je samozřejmě doplněna o audio výklad žáka 4. C Filipa Krušiny, který je jejím autorem. Kromě prezentace vás na závěr čeká bonus v podobě křížovky, a jelikož se Fíla nechal inspirovat chybnou tabulí, kterou jednou za čas máme ve třídě připravenou, tak i pro vás připravil ve své prezentaci chyták/chytáky. Na vás samozřejmě je tato mystifikující místa odhalit. Neprozradíme vám však, zda je tam chytáček jeden, dva či deset :) Ten, kdo odhalí správný počet a konkrétní úskalí, které Fíla nachystal, vyhraje odměnu, o které se nikomu ani nezdá. Tak přátelé pozor a v 10 h. aktivně naslouchejte :)  

ZLOMKY  aneb vše co umíme a ještě něco navíc

ZLOMKY aneb vše co umíme a ještě něco navíc

Souhrnné opakování s výkladem učiva, které jsme se již umíme : ) Obsah je sestaven z videí Khan Academy, které nám dávají možnost si učivo kdykoliv zopakovat.    zlomky - úvod rozdělení celku na stejně velké části jednoduché příklady na určování zlomků určování zlomků určování zlomků větších než 1 určování čitatele a jmenovatele porovnávání zlomků porovnávání zlomků se stejnými čitateli a jmenovateli sčítání zlomků odčítání zlomků sčítání smíšených čísel odčítání smíšených čísel  

"Každý školák má rád tělák aneb s Áňou nezRezneš"

"Každý školák má rád tělák aneb s Áňou nezRezneš"

Milí žácí, rodiče a přátelé školy,  je mi ctí přivítat vás v novém týdnu s další výzvou naší užasné paní učitelky Aničky Rezkové "Každý školák má rád tělák aneb s Áňou nezRezneš" Jelikož první díl https://www.skola-kbely.cz/skola/aktuality/cvicme-v-rytme-s-anickou-2020.348 měl veliký úspěch, věřím, že nový díl bude inspirací pro každý den tohoto týdne. I nadále nám můžete sdílet a posílat videa, jak cvičíte vy nebo celá rodina na email seda@skola-kbely.cz. Do emailu či zprávy připojte prosím větu: Souhlasím se zveřejněním mého videa či odkazu na internetových stránkách Základní školy Praha – Kbely. No a nyní si připravte dlouhé koště a jde se cvičit!

Výsledky souhrnného opakování vzdělávacích oblastí ČJ, M, VL, PŘ ze dne 27. 3. 2020

Výsledky souhrnného opakování vzdělávacích oblastí ČJ, M, VL, PŘ ze dne 27. 3. 2020

FORMA z důvodu realizace distančního vzdělávání, které vychází z doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy byla zvolena možnost online ověření znalostí žáků 4. C ve formě testu. Název: stanoven motivační název > Kvíz. Nástroje: programy sady Office, finální podoba Microsoft Forms. Hodnocení a výstupy u prvního online testování souhrnných znalostí vzdělávacích oblastí ČJ, M, VL, PŘ pro 4. ročník > stanoven motivačního charakter. Účel > adaptace na online prostředí, vzbuzení zájmu, uvědomění si důležitosti nadále se vzdělávat i přes vládou uzavření základních škol v ČR. Výstupy celé třídy jsou textově i graficky zpracovány. K dispozici s rozpadem na jednotlivce i celou třídu. Zpětná vazba a zveřejnění výsledků žáci byli informováni prostřednictvím chatu WhatsApp, klasifikace zapsána do elektronické žákovské knížky, na webu třídy vyvěšen grafický rozpad odpovědí celé třídy.  

Povinně volitelná četba

Povinně volitelná četba

Ahoj přátelé, připravil jsem pro vás 18 knih, z jejichž titulů si níže můžete vybrat tu knihu, která vám je nejblíže. Po přečtení knihy o ní napište referát, který uveřejníme na webu a motivujeme tak spolužáky, třeba i z jiných škol k četbě. Nezapomeň zkontrolovat, zda tebou vybraná kniha není náhodou v evidenci čtení pomáhá. Pokud ano: vyplňte formulář/dotazník u knihy, kterou jste přečetli. Vyberte organizaci a přispějete částkou, co jste obdrželi za vyplnění dotazníku. Poté již jen napište krátký referát, ve kterém nezapomeňte uvést organizaci a částku, kterou jste věnovali.